Forum Hard Night Hooligans Strona Główna
komendy q3
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Hard Night Hooligans Strona Główna -> Wszystko o Quake III
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NHFL
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Nie 18:31, 10 Cze 2007    Temat postu: komendy q3

Komendy które ułatwią wam życie...
Na czerwono będą pokolorowane zmienne które zalecam:

Niektóre opcje macie dostępne w menu gry ale ja wole wpisywać komendy do konsoli ponieważ jest to owiele szybsze...oto niektóre z dostępnych w menu komend:

/sensitivity 15 // czułość myszy(każdy musi sobie dopasować na własne potrzeby... na 1.32 można ustawiać różną czułość myszy dla każdej broni)

/model keel/pm // model którym będziemy grać
(model pm jest to biały model któremu można kolorować głowe, tułów, nogi i kolor raila ale to tylko na 1.32 jest on dostępny UWAGA!!! Oprócz wersji 1.32 potrzebny nam będzie mod OSP 1.03a.

/color 1 // kolor raila(za 1 możemy wstawić liczby od 1 do 7 lub litery od a do z, działa na wszystkich wersjach)

/cg_drawcrosshair 1 // kształt celownika
od 1 do 10(można ustawić dla każdej broni inny colownik ale o tym później, działa na wszystkich wersjach)

/name NHFL // no comments(w opcjach możecie napisać swój nick ale miejsce jest tam ograniczone natomiast w konsoli możecie pisać tak długi nick jak sobie chcecie)

A oto inne przydatne komendy których nie znajdziecie w opcjach:

/cg_bobup 0
/cg_bobpitch 0
/cg_bobroll 0
/cg_runroll 0
/cg_runpitch 0
// komendy te powodują że nasz celownik podczas chodzenia przestaje się bujać(version 1.16n i 1.32)UWAGA!!! Na 1.16n komendy te działają tylko podczas biegania i chodzenia ale nie podczas kucania... na 1.32 nie ma z tym problemów

/cg_gibs 0 // wyłącza "flaki" po zfragowaniu przeciwnika(lepiej wyłączyć bo to załania całkiem nieźle ekran)

/com_blood 0 // wyłącza całkowicie krew

/cg_drawgun 2 // widok broni
0-brak 1-normalnie 2-nie kołysze się na boki

/cg_fov 110 // kąt widzenia naszej postaci(domyślna wartość to 90 i działa to na wszystkich wersjach gry)

/cg_crosshairsize 20 // rozmiar celownika(wszystkie wersje)

/cg_lagometer 0 // wyłącza lagometr, który znajduje się w prawym dolnym rogu (wszystkie wersje)

/cg_drawattacker 0 // wyłącza obraz postaci który nas ostatnio trafił (wszystkie wersje)

/cg_drawtimer 1 // pokazuje ile czasu gramy na danym serverze w prawym górym rogu (wszystkie wersje)

/cg_drawammowarning 0 // informacja o kończącej się amunicji(ja mam zero bo jak to się pojawia to załania pół ekranu, działa na wszystkich wersjach)

/cg_drawstatus 0/1 // pokazuje ile mamy życia, amunicji itp.(na InstaGib mam 0 a tak normalnie to 1, działa na wszystkich wersjach)

/cg_forcemodel 1 // ustawia, że wszystkie postacie podczas gry wyglądają tak jak twój model UWAGA!!! Aby to działało musicie to wpisać w menu gry po jak zrobicie to podczas potyczki to zadziała to podczas restartu(na 1.32 nie ma z tym problemów)

/cg_enemymodel keel/pm // ustawia model dla przeciwnika(model pm jest to biały model któremu można kolorować głowe, tułów, nogi i kolor raila ale to tylko na 1.32 jest on dostępny)

/cg_oldrail 0 // nowy efekt raila czyli spiralka wokół promienia jak w q2(tylko 1.32)

/cg_oldplasma 0 // nowy efekt plazmy(ja polecam wam 1 czyli normalny skin plazmy bo ten nowy efekt to jest jakby ta broń sikała wodą i nic nie widać, tylko 1.32)

/cg_altplasma 0 // nowy efekt plazmy tylko że tą komende właśnie wam polecam(tylko 1.32 +osp 1.03a)

/cg_altlightning 0 // nowy efekt wystrzału z LG polecam go bo więcej widać i jest ładniejszy(tylko 1.32 +osp 1.03a)

/cg_altgrenades 0 // nowy skin granatu taki jak na CPMA(tylko 1.32 +osp 1.03a)

/cg_noprojectiletrail 0 // wyłącza dym za rakietnicą(tylko 1.32)

/cg_truelightning 1 // normalnie gdy się strzela z LG to promień podczas kręcenia myszą udaje laga, przy wartości 1 promień trzyma się sztywno celownika(tylko 1.32)

/color1 abcd // kolor twojej postaci ale tylko wtedy jak używasz modelu pm gdzie:
a-kolor raila b-kolor głowy c-kolor tułowia d-kolor nóg(tylko 1.32 +osp 1.03a)

/color2 4 // kolor spiralki wokół promienia raila(działa tylko wtedy jak cg_oldrail 0 i na wersji 1.32)

/cg_enemycolors 2222 // kolor przeciwników ale tylko wtedy jak używają modelu pm(tylko 1.32)

/cg_forcecolor 1111 // kolor dla naszej drużyny ale tylko wtedy jak używają model pm(tylko 1.32)

PS:Jeśli się gdzieś pomyliłem lub czegoś nie rozumiecie to dajcie mi znać i lepiej nie rozpowszechniajcie tych komend ale zostawcie je sobie do własnego użytku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez NHFL dnia Śro 16:19, 11 Lip 2007, w całości zmieniany 18 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Arcash
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Wto 14:00, 12 Cze 2007    Temat postu:

Dobra robota NHFL :] musiałeś sobie troche popisac, ale czego sie nie robi dla klanu ;D Sory ze tak duzo nudzilo mi sie:D
Też mam coś dla was, może się przydać:

/bindlist - lista zbindowanych klawiszy,

/clear - czyści konsolę

/condump - zapisuje do pliku wszystko z konsoli

/crosshair - celownik

/crosshairsize - rozmiar celownika

/cvarrestart-nadaje domyślne wartości komendom

/exec - uruchamia podany skrypt

/fov - kąt widzenia naszego playera

/freeze - zamraża grę na zadaną ilość sekund

/imagelist - lista obrazków

/kick - wywala użytkownika z serwera

/modelist - lista trybów graficznych

/modellist - lista moedli

/net_ip - nazwa hosta

/password - ustawia hasło na serwerze

/port - numer portu Serwera

/say_team - Rozmowa Wylacznie w swoim timie

/scanservers - poszukiwanie lokalnego serwera

/scr_conspeed - szybkość wyjeżdżania konsoli

/serverinfo - prametry serwera

/serverrecord - nagrywamy demo na serwerze

/serverstop - koniec nagrywania demka

/showdrop - pokazuj ilość zaginionych pakietów

/showpackets - pokazuj pakiety wysyłanych danyc

/soundinfo - parametry dźwięku,

/timegraph - pojawia się jakaś linia u dołu

/userinfo - informacje o graczu;

/version - dowiadujemy sie jaka wersję q3 mamy

/zoomfov - Zoom :)

/r_flaresize - wielkość poświaty od świateł 100

/r_gamma - ustawienie gammy,

/r_lodbias - 1 prostsze renderowanie broni,

/r_lodscale - 0 j.w.

/r_mode - wybierz jeden z trybów graficznych,

/r_nocull - renderuje niewidoczne obiekty,

/r_nocurves - nie ma żadnych krzywych linii, to

/r_noportals - wł/wył. portale,

/r_showtris - pokazuje wireframe (F7),

/r_speeds - to samo, co pod F5,

/s_volume - regulacja głośności dźwięku,

/sv_allowdownload - pozwolenie na ściąganie map

/cg_drawammowarning - Ostrzenie o małej ilosci amunicji

/cg_drawcrosshairnames - pokazuje xywę gracza, który napatoczył się na celownik,

/cg_drawstatus - włącza/wyłącza belkę statusową

/cg_drawfps - pokazje ile mamy fpsow w q3

/cg_drawKiller - pokazuje liczbę fragów,

/cg_lagometer - wlącza lagometer(licznik pol.)

/cg_railTrailTime - jak długo widzimy "ogon" pocisku z Railguna,

/cg_simpleItems - znikają małe badziewia, m.in. ta fajna otoczka z krzyża
z energią,

/cg_thirdperson - Widok z tyłu {SPOX)

/cg_thirdpersonAngle - pod jakim kątem spoglądamy na naszego Playera

/cg_thirdpersonRange - z jakiej odległości nas

/cl_nodelta - wł/wył. kompresję sieciową delta,

/cl_showmouserate- podaje współrzędne wskaźnika myszy,

/cl_mouseaccel - sprzętowe dopalanie myszy,

/cl_maxpackets - Maxymalny pakiet z danymi

/cl_motd - wyświetlanie MOTD,

/g_gravity - Gravitacja

/g_speed - Szybkosc Poruszania sie !!!

/g_gravity - grawitacja....

/g_weaponrespawn - po jakim czasie po zabraniu znowu pojawi się broń,

/g_forcerespawn - to samo, tylko do force'a,

/g_syncronousclients - ustawione na 1 pozwala na nagrywanie demka podczas gry na sieciowym serwerze

/in_mouse - włącz/wyłącz mysz,

/in_joystick - włącz/wyłącz joystick,

/in_restart - po zmianie za pomocą powyższych komendh konieczny jest in_restart,

/r_drawentities - rysuj obiekty i postacie graczy,
z serwera,

/sv_fps - ustawia ilość fpsów dla serwera,

/sv_hostname - nazwa serwera,

/sv_killserver - definitwnie kończy działanie serwera,

/sv_privateClients - wymagaj hasła od klientów,

/sv_privatePassword - można sobie założyć hasełko na własnym serwerze,

/sv_serverid - numerek id serwera,

/sv_showloss - pokazuje ile paczuszek danych straciliśmy,

/sv_reconnectlimit - ile razy próbować się połączyć,

/sv_timeout - po jakim czasie zaprzestać prób połaczeń,

/sv_zombietime - czas, po którym klient zostanie odłączony w przypadku nieaktywności,

/crosshairhealth - czy celownik ma informować swoim kolorem o stanie naszego zdrowia.

/cvarlist - lista wartości, które są ustawione dla komend (tutaj widać ile jest komend w konsoli!)

/logfile - zapisuje do pliku qconsole.log wszystko, co od tej pory pojawi się w konsoli,

/com_maxfps - maksymalna liczba klatek/sekundę, nie przemęczaj swojego Voodoo ;)

/nextskin - zmiana skinu na następny (jeżeli tylko będzie taki do wyboru),

/status - wyświetla dla każdego klienta: numer, punkty, ping, xywa, adresIP, port, prędkość połączenia,

/timescale - ustawia skale czasu na serwerze, 4 daje takiego kopa, że sie nie można połapać ;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NHFL
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Śro 11:22, 13 Cze 2007    Temat postu:

Cytat:
/crosshairhealth - czy celownik ma informować swoim kolorem o stanie naszego zdrowia.

Dzięki arcash właśnie tego szukałem... denerwuje mnie to zmienianie kolorów celwnika i może tego nie wiesz ale to akurat działa na 1.32 na nieszczęście dla ciebie

I jeszcze napisze coś od siebie o tych komendach powyżej

Cytat:
/timescale - ustawia skale czasu na serwerze, 4 daje takiego kopa, że sie nie można połapać

/timescale używa się podczas oglądania demek a nie grania

Cytat:
/fov - kąt widzenia naszego playera

/fov domyśla wartość to 90... ja grałem kiedyś na 110 ale ciężko się do tego przyzwyczaić

Cytat:
/serverstop - koniec nagrywania demka

Myślałem że kończy się nagrywanie demka komendą stoprecord...
Cytat:

/zoomfov - Zoom

Jest to fov(kąt widzenia) do zooma a nie zoom

Cytat:
/r_gamma - ustawienie gammy,

Dla niewtajemniczonych napisze, że to jaskrawość ekranu(denerwujące jest to że jak na gg ktoś coś pisze lub jest dostępny to się robi strasznie ciemno dlatego zbindowałem se r_gamma 1.3 pod przycisk "b")
Cytat:

/sv_allowdownload - pozwolenie na ściąganie map

Jest to pozwolenie na sciąganie brakujących plików z servera nie tylko map

Cytat:
/cl_motd - wyświetlanie MOTD,

Jest to "message of the day" czyli informacja widniejąca na monitorze podczas wbijania się na server

Cytat:
/sv_zombietime - czas, po którym klient zostanie odłączony w przypadku nieaktywności,

Myślałem że odpowiada za to komenda sv_inactivity jest też komenda co wywala spectorów sv_spectatorinactivity(właśnie niedawno za nieaktywność wykopało Michaela na dm17)

Cytat:
/kick - wywala użytkownika z serwera

Aby wykopać /kick nie trzeba podawać nicku osoby która sie nam nie podoba ale wystarczy podać jej ID... aby zobaczyć jaki gracz ma jaki id wystarczy wpisać w konsole /players

PS:Niektóre z tych komend podałem już wcześniej przed tobą... w pierwszym poście masz komendy które uważam za najważniejsze te twoje raczej się nie przydadzą pozostałym klanowiczom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krolik
VIP



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:41, 13 Cze 2007    Temat postu:

Arcash tak sie starales ale cos sie nie udalo :)

ej chlopaki :D czy ten fov nie powinien byc pisany /cg_fov 110 (wartosc domyslna / najczesciej wybiera sie pomiedzy 105-115) <--- mi sie podoba moze ciezko sie przyzwyczaic ale o wiele lepjej sie gra


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MICHAEL
Nowy



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:41, 13 Cze 2007    Temat postu:

Ale jest bardzo dużo tych komend wiele z nich ułatwi nam szybkie zabicie przeciwnika a takze lepiej będziemy grać :):D:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NHFL
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Śro 20:10, 13 Cze 2007    Temat postu:

Właśnie po to je tu zamieściłem i uwierz mi, że jest ich jeszcze więcej...

Cytat:
ej chlopaki czy ten fov nie powinien byc pisany /cg_fov 110 (wartosc domyslna / najczesciej wybiera sie pomiedzy 105-115) <--- mi sie podoba moze ciezko sie przyzwyczaic ale o wiele lepjej sie gra


masz racje Królik powinno być /cg_fov sory za błąd ale każdy popełnia błędy a te forum powstało właśnie po to żeby siebie nawzajem poprawiać

cg to client general(opcja klienta)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LORD20PL
Gość






PostWysłany: Śro 22:46, 13 Cze 2007    Temat postu:

dzięki za te wszystkie komendy przydadzą mi się :):):)
Powrót do góry
Krolik
VIP



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:47, 14 Cze 2007    Temat postu:

nie ma sprawy Nhfl (od czego wziala sie ta nazwa nhfl?) i jeszcez raz podkreslam z tym fov'em to niezla sprawa :D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NHFL
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Sob 18:12, 16 Cze 2007    Temat postu:

Kiedyś grałem z bratem przez sieć i nieco mnie denerwowało że obydwaj jesteśmy Unnamed Player więc szybko weszłem w opcje aby zmienić nick i wcisnełem losowe przyciski a to co powstało spodobało mi się... tak powstał mój nick.
Cytat:

jeszcez raz podkreslam z tym fov'em to niezla sprawa

zgadzam się z tobą ja gram 105 i jest mi z tym bardzo dobrze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krolik
VIP



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:28, 16 Cze 2007    Temat postu:

No nie ten nick to najlepsza sprawa
slyszalem rozne historie o powstawaniu nickow ale to wszytsklo przebija....
brawo :D:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krolik
VIP



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:28, 17 Cze 2007    Temat postu:

Mam pytanie/prosze o pomoc
wielu graczy ma jakis bind (nie wiem co to) na rocket jump...
z tym ze oni nie musza patrzec pod nogi aby sie wybic
tzn klikaja jakis przycisk i sie wybijaja...
POMOCY :D:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NHFL
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pon 8:15, 18 Cze 2007    Temat postu:

Weź mi nie gadaj królik że nie wiesz co to są bindy jak sam widziałem, że masz zbindowany tekst, a co do tego rocketjumpa to jest to nie mozliwe(no chyba że na jakimś modzie) Poprostu kiedy się strzela pod nogi rakietą to postać nie celuje idealnie pod nogi podejrzewam, że to właśnie cię troszke skołowało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krolik
VIP



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:15, 18 Cze 2007    Temat postu:

Nhfl to sie robi jakos w config'u
jakis typek mi mowil ale nie pamietam o_O
na to nie ma komendy...
pograj sobie na frezze dla pijakow tam bedziesz wiedzial o co mi chodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NHFL
Administrator
Administrator



Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pon 15:43, 18 Cze 2007    Temat postu:

Właśnie że w configu pisze się komendy, które mają być na serverze no ale nie wiem sprawdze ten server dla pijaków a z tąd możesz ściągnąć mój cfg który napisałem pod wersje 1.16n i 1.32(cfg pod 1.16n robiłem sposobem kopiuj/wklej bo krótko zajmowałem się tą wersją natomiast 1.32 napisałem od podstaw) [link widoczny dla zalogowanych]

PS:Jeśli czegoś nie wiesz to pytaj sie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krolik
VIP



Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:12, 22 Cze 2007    Temat postu:

to nie bedzie komenda ale dobry i szybki sposob (jaki zobaczylem na pewnej kalnowej stronie) na wychodzenie z quake
klikamy kombinacje a mianowicie
wlaczamy konsole w niej 'q' potem 'tab' i enter
niezla sprawa ^^


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Hard Night Hooligans Strona Główna -> Wszystko o Quake III Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Digital Dementia © 2002 Christina Richards, phpBB 2 Version by phpBB2.de
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
 
Regulamin